I am this day

Alla inlägg under mars 2016

Av Ellinor - 2 mars 2016 22:01

Ja, det sitter jag och är just nu. Varför undra ni? För pressmeddelandet på hovets hemsida ( kungahuset.se ) men det får ni gå in å läsa själv (allternativt SVT-text sidan 120).
Men mina foto då? Utmaningen alltså! Jag tänkte först i banor på vad som gör mig nyfiken för att sedan gå över i hur jag gör andra nyfikna. Resultatet är just det, det är hela processen av utveckling och förändring som triggar nyfikenheten!

Smak var det första, jag köpte denna i ren nyfikenhet på hur den smaka och hur det skulle vara att dricka den!

Sen köpte jag en klänning på rea i en storlek som i det närmaste borde var för liten. "Risken" gjorde mig nyfiken på vad jag kan gör för att den skulle passa. Den passa.

Bilden det tillslut blev är av ett av två träd, (ja, träd) i mitt vardagsrums fönster. De har jag odlat själv, av ren nyfiken på att se om de växer, och om och när det gör det, hur utvecklas och förändras det? Kanske får jag frukt på träden en dag med.

Allt gott,
Ellinor

Nyckelord: #fotoutmaningmars2016 #nyfiken #foto #växter #utveckling

Av Ellinor - 1 mars 2016 21:32

Ja, då gällde det fotoutmaningen. Idag är det den blåa färgen som varit fokus. När jag skulle titta på vad jag skulle fokusera på som är blått så upptäckte jag att det är väldigt många olika saker i vår omgivning är blåa. Själv så tycker jag inte det är färgen fram för andra, lite av en klyscha för mig, men många har den som favorit färg.
Jag ska inte gå in på allt blått som finns eller varför, trotts allt är det ingen hyllning till färgen jag gör!

Allt gott,
Ellinor

Nyckelord: #blått #fotoutmaningenmars2016 #blå #foto

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards