I am this day

Alla inlägg den 15 mars 2016

Av Ellinor - 15 mars 2016 22:26

Inte nog med det, vi har ju fotoutmaningen med! I dag handlar det om något/någon man saknar. För att unvika ett rejält rörigt inlägg (eftersom det är många jag saknar) så är jag idag en materiell tjej! Så jag valde att fota min taklampa i vardagsrummet som saknar lampskärm!

Stor del av dagen tillbringa jag i Helsingborg. Var tvungen att hämta mitt id-kort till jobb, sen var det ut på brandutbildning. Så jag har släkt en docka med brandfilt, släkt en mindre eld samt utrymt två rum, givetvis inte ensam! Sen var det en repetion kring hur man gör omgivningen brandsäkrare och hur man agerar! Visste ni tillexempel att ens lägenhet ofta är en brandcell (finns undantag, misstänker man att det förhåller sig på annat sätt så kan man fråga sin hyresvärd)! Det innebär att man ska stanna i sin lägenhet om det inte är den som brinner om man nu bekräftat att där är en brand i huset där man bor. Ja, det är ju mer invecklat, det var otroligt lärorikt!

Köpte två böcker på slutspurten av bokrean med! Så som om jag inte hade tillräckligt att läsa så har jag nu mer! Älska ju läsa, vad sägs om det för en dyslektiker?

Hann med ett besök på IKEA med, där det blev en köksstege (bekväm), så nu kan jag äntligen nå alla utrymmen!

Allt gott,
Ellinor

Nyckelord: #Fotoutmaningmars2016 #saknar #Helsingborg #Brandorama #brandutbildning #IKEA

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards