I am this day

Alla inlägg den 13 mars 2016

Av Ellinor - 13 mars 2016 08:45

Vem frågar en klockan åtta en söndag morgon om man är singel? Den frågan fick jag idag! Är hel chockad, killen som fråga var säkert minst åtta år yngre mig med.
Varför ställer man en sån fråga?
Ja, jag vet, det kanske borde vara uppenbart, men jag misstänker att det inte är helt självklart.
För det första är jag klädd i Pippi-radiga leggings, en arbetsjeans-klänning och en svart fleecejacka vilket jag toppar med en rosa mössa och en blå väska. För det andra så har jag lura i örat när han sätter sig brevid mig och böjer sig fram och frågar "Ursäkta? Är du singel?" Jag tycker det är obehagligt nog att han satt sig brevid mig i en vänthall där det nästan är folktomt och så kommer han med en sån fråga! Bänken brevid var tom och jag sätter stort värde på mitt personliga space! Trodde först att han fråga efter cigg, det är ganska vanligt.
Jag har två teorier. 1:a Jag ser ser ung ut och är vrålsnygg i vad jag än bär! (Ha, inte en chans efter en hel natts arbete!) 2:a Jag verkar vara ett lätt byte. (Som sagt inte efter en natt jobb, typ aldrig egentligen!) Så jag tycker nog inga av teorierna är särskilt smikrande alls.
Svarade jag då? Jo, det gjorde jag, men inte ärligt. Är det någon som skulle svar ja på en sån fråga klockan åtta en söndagsmorgon?

Har ni andra teorier? Vad tror ni? Ska jag känna mig smickrad eller förfärad? Hur skulle ni hanterat en sån situation?

Allt gott,
Ellinor

Ps.Bilder på hur jag faktiskt ser ut denna söndagsmorgon. Ds.

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards