I am this day

Alla inlägg den 4 mars 2016

Av Ellinor - 4 mars 2016 22:56

Om nu världen hade några hörn! Kanske skulle man kunna måla in sig i ett hörn, men det hörnet har människan skapat.
När jag nu tog mig an dagens utmaning så var målet att göra det genom thinking outside the box vilket i sig kanske är en motsättning. Hur kan vi se på hörn? Vilka hörn finns där?
Det är ju inte bara kvadrater och rektanglar som har hörn! Hexagoner har också hörn, trianglar med för den delen. Utöver så går det att se hörn från två olika håll. Ett rum har hörn, insidans hörn, huset har hörn, utsidan. Vi har helt enkelt omringat oss med hörn, men då och då händer det att vi vill ha en cirkel. Jag kan inte komma på att jag någonsin sett något som skulle kunna betraktas som ett naturligt hörn. Allt detta snurrar i huvudet på mig och mycket mer medan jag funderar på vilket motiv som skulle kunna representera vad hörn är fån mig!
Efter många om och men så kom jag på det! Jag skulle givetvis ta en bild på mina favorit objekt med hörn! Sagt och gjort!

Allt gott,
Ellinor

Nyckelord:
#fotoutmaningmars2016 #hörn #kvadrat #rektangel #rum #världen

Böcker är mina hörn!

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards