I am this day

Alla inlägg den 8 februari 2016

Av Ellinor - 8 februari 2016 16:02

En ny vecka, en ny dag - en otrolig möjlighet! Ja, det börja det bra, mycket bra! Himlen var stjärnklar när jag begav mig till jobbet på morgon, en sol syntes när den i maklig takt bestämde sig för att vakna. Tyvärr så gick den i moln och regnet börja falla som i en handvändning! Trotts skyfall så dröjer ännu tonerna kvar hos mig av den gyllene soluppgången, vilken melodi alltså, om jag än kunde sjunga den för er!
Fullt upp alla veckans dagar, vilket är skönt, både jobb och privat. Ja, det vill säga bortsätt från söndag efter ett! Alla hjärtans dag! Nu igen! Suck alltså! Inte kommer det står några tulpaner (favorit blomma) på mitt köksbord som tecken på hur uppskattad jag är. Inte detta året heller...
Det mest positiva jag varit med om under alla hjärtans dag var när jag gjorde halkan för nio år sedan. Det året var fabuari en bra månad, jag påbörjade det som skulle leda till min första tillsvidareanställning tre dagar innan alla hjärtans dag. Då kände jag mig uppskattad. En tid som förändra mig till det bättre.
Jag ska gå närmare in på skottdagen i veckan, i med alla hjärtans dag. Sen även lite vad som händer och hänt, det är en rätt intressant tid under kyrkoåret med.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards