I am this day

Alla inlägg den 26 januari 2016

Av Ellinor - 26 januari 2016 16:31

Där landar jag igen, aldrig i min egna utan i någon annans. Idag hörde jag en av de där verkliga historierna med "lyckligt slut". Det är ett privilegium att få höra dem och jag ser fram emot att få höra många, många fler. En vacker dag kanske jag har min egen, men som det ser ut nu är min historia rätt platt och tråkig. Händelselös.
Ni kanske tro Love actually bara är fiction, så är inte fallet. Jag är statist i den verkliga versionen av den. Den hemliga förälskelsen alla känner till, den som blir lämnad men finner något bättre och den som alltid ser till att hålla glöden vid liv. Kärleken finns överallt, ibland helt outtalad och ibland så tydlig att där inte finns någon möjlighet att missa den. Den tar olika former, men varje form är viktig. Alla finner den på olika sett och i olika människor, vilken som betyder mest är omöjligt att säga.
Just nu lever jag genom andras historier för en dag har jag min egen att berätta.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards