I am this day

Alla inlägg den 24 januari 2016

Av Ellinor - 24 januari 2016 22:25

Ack vad tiden går fort! Men så jobba jag ju halva helgen. Nästa helg blir en långhelg, då är jag inte hemma utan reser med min mor till min äldsta syster utanför Jönköping.
Lite terapi i form av teckning har jag hunnit med. Bara lite, dock har det inte blivit så mycket musik som vanligt.
Bilden jag ritat som ni kan se nedan är min version av en bild av #herregudco. Den återspeglar denna helgen på pricken.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 24 januari 2016 18:17

Huvudet värker, gick inte att sova bort. Det lutar mot att jag får lov att ta smärtstillande men jag undviker det gärna.
Vad har hänt annars? Väldigt lite, lite standar ledighets-göra, med andra ord hushålls sysslor. Inte det roligaste, men även det ska göras.
Övrigt så har jag följt de olika prästvigningarna runt om i landets domkyrkor. I Lund vigdes en av dem jag var uppe i antagningen med, en urhärlig tjej som säkert kommer vara fantastisk. Där var ytterligare en tjej som vigdes som kommer till oss i Perstopr under sitt första år! Det ska bli otroligt spännande.
Lustigt nog känns inte detta tungt, bara spännande, kanske för att jag vet att jag inte skulle varit där än ändå. Det är faktiskt mer motiverande än något annat. Jag har två år på mig att bli färdig med skolan. Nästa år ska jag ta tag i kontakten med det stift jag väljer att göra min andra ansökning till, vilket det blir får vi se då.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards