I am this day

Alla inlägg den 19 januari 2016

Av Ellinor - 19 januari 2016 21:38

Det finns så många saker jag vill, från det lilla lilla damkornet till drömmen om en trädgård. För att ta de enkla grejerna så skulle jag vilja baka mitt eget bröd. Det händer ibland att jag gör det, men jag skulle verkligen vilja göra det regelbundet. Ett problem till detta är att jag inte har hittat det ultimata brödreceptet med det där fantastiskt goda brödet, ja och så är det det faktum att jag är minst sagt urusel på att hålla ordning (och där försvann alla möjliga friare ;).
Det leder smidigt in på en annan sak, ett rent och ordningsfullt hem, det vill jag har. Den bubblan sprak innan den hann bli något! För mig har det blivit att antagligen har du ett rent hem eller så försöker du skapa ordning. Resultatet blir ett organiserat kaos! Ekonomi och kräsenhet (med snålhet inräknat) är också bidragande orsaker. Till lite tröst kan jag i alla fall säga att det blivit lite bättre för varje år. Är i alla fall inte helt handlingsförlamad när det kommer till kaos.
Vissa saker går i vågor som jag vill, lite likt soliga dagar, det kommer och går. Men jag ska bli bättre på att ge mig själv dessa soliga dagarna, för trotts allt är det något jag vill, men inget jag måste.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards