I am this day

Alla inlägg den 12 januari 2016

Av Ellinor - 12 januari 2016 19:38

Där finns önskemål över att jag ska använda mig mer av bilder. Oftast glömmer jag det, helt och hållet ofrivilligt. Så nu lägger jag ut lite bilder över dagen.

Vid stationen i Perstorp så är där nästan ingen snö kvar. I bakgrunden skymtar riksväg 21 samt Perstorps hotell och Plastens hus.

Jag besöker alltid (nästan iaf) Maria kyrkan när jag är i Helsingborg och idag uppmärksammade jag detaljer.

Alla detaljer är inte invecklade. Jag är något förälskad i detta smideskors som går att finna längst bak i kyrkan.

Något jag verkligen uppskattar med Maria kyrkan är att #frälsarkransen är en del av den. Idag blev jag extra glad när jag såg att de hade uppdaterat #hemlighetspärlorna med den gröna!

Det var första gången jag såg krubban i Maria kyrkan, har dock sett påsken spel där. Trots att jag besökt kyrkan under jul har jag alltså missat den.

Jag hyser en svaghet av änglar och denna tycker jag är vacker. Bilden togs inte för att vara det den är utan den ska ligga grund när jag tecknar.

Eftersom jag inte kan motstå en promenad i Helsingborg så blev det lite fönstershopping i favoritbutikerna. Fastnade för sittsäcken för barn och Höganäs keramikens nya färger! (Hoppas bara äppleröd fortfarande finns att köpa, vill väldigt gärna börja samla på den för att använda som finservis)

Ja, vem kan motstå vinterbelysningen? Inte jag. Fastnade lite extra för just denna.


Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 12 januari 2016 14:45

Har nu lämnat in papperna till mitt (troligtvis) tredje jobb på timmar. Denna gången i Helsingborg. Vi får se hur det blir, men det är onekligen en känsla som är obeskrivlig med ha tre jobb i tre städer, inget jag någonsin trodde om jag ska vara helt ärlig. Vem gör det?!?
När jag ändå befinner mig här så tar jag alltid chansen till en promenad. Jag hyser en förälskelse i Helsingborg, då främst centrala Helsingborg. Skulle jag någonsin flytta till storstan igen så är det centrala Helsingborg som gäller. Tror det har med att göra att jag upplever det lagom, måttfullt liksom. Det är i vilket fall som helst en viss attraktion med Helsingborg.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards