I am this day

Alla inlägg under december 2015

Av Ellinor - 15 december 2015 13:02

Jag är så irriterad och förbanad just nu att jag bara vill skrika högt! Dock har jag inte möjlighet att gå in på detaljerna än! Kommer nog sen.

/Ellinor

Av Ellinor - 13 december 2015 21:29

Om inget annat säger att jag inte är en morgonmänniska så gör den dunderförkylning jag ådragit mig det. Feber, snuva (vilket antagligen måste benämnas som värst i detta sjukdomsfall) och idag kom hostan med. Helt ärligt så känner mig som en gnällig kille, jag vill liksom hela tiden självömkan och säga att jag är döende. Till mitt försvar så är jag faktiskt inte sjuk särskilt ofta, ännu mer sällan med feber, så jag tycker nog lite gnällande är befogat! Dessutom så kastade denna förkylning sig bara rätt över mig utan att jag visste vad som skett.
Clementiner, te och villa blir huvudreceptet för botning av sjukdom. Ja, och en del självömkan, för visste är det i alla fall lite synd om mig?

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 11 december 2015 16:49

Dagen började bra, vågen visade 2 hg mindre och tro det eller men det gjorde mig överlycklig. En bra start med andra ord! Var tvungen att stiga upp på morgon, vilket aldrig har varit en favoritsyssla (det är ju så varmt å gött i sängen min), för att ge mig i väg till Hässleholm för förflyttningsteknik. Den var förvånatsvärt givande och för ovanlighetensskuld lärde jag mig massor av nytt, vilket inte vill säga lite med tanke på hur många gånger jag har varit på olika typer av sådana utbildningar nu, både som tillsvidareanställd och som vikarie. Så det var faktiskt roligt och givande.
Sen har det mest varit en slappdag, kaffe, ljudbok och stickning med andra ord. Jag har blivit lite tokig i flätstickning efter som poletten föll ner här om dagen och jag viste hur jag skulle göra (det efter har prövat mig fram många gånger), vilken salig känsla det vart!

Vi ta väl gårdagen med, jag skrev inget då. Jag var på gruppintervju för vikare i Helsingborgs stad vilket var väldigt intressant. Har svårt att hitta bättre ord för det och jag kan ju inte låta bli att lägga märke till hur olika städer jobbar. Tyvärr så inser nog ingen arbetsgivare vilken förmån det är att faktiskt anställa en som "sätt sig om" som jag nu gjort, jag hade en arbetskamrat i Jönköping som också gjort det och hon var otroligt givande att jobba med. Hon är givande som privatperson också, jag bruka träffa henne när jag befinner mig där. Jag säger egentligen att det finns en helhög med människor som har vad man skulle kalla 'dold' kunskap, kunskap som inte riktigt går att sätta fingret på. Jag tro jag lyckas lyfta fram de lilla av det som jag har i går. Så nu ska bara sista papperna in till Helsingborg innan de erbjuder mig något och för mig hänger det faktiskt på lönen. För som sjukgymnasten sa så arbetar vi ju inte för arbetes skuld utan för att få en bättre fritid (därför är det lönt att göra sitt bästa för att minimera arbetsskadorna) och pengar är en del av det även om jag anser att en del av mitt jobb är givande på andra sätt med, men det ger en trevlig arbetstid. Jag har en måttstock för vad jag vill ha i timmen, men helt på lönen hänger det inte även om det är en avgörande faktor som sagt. I slutendan har det betydelse för vilken typ av arbetsplats jag hamlar på också, jag har insett att det inte hjälper att vara ödmjuk, det har jag inget för som arbetstagare (innebär inte att jag inte kan vara det i min yrkesroll gentemot "kunderna").

Så så ser livet ut för tillfället. Vet inte riktigt på vad jag hoppas på, går ditt magkänslan styr mig i stunden och hoppas på att det är rätt. Det är väl inte mycket mer jag kan göra.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 9 december 2015 19:11

Jag har haft tre helt fantastiskt roliga dagar med skådespelande för barn i olika åldra i ett julspel. Om jag haft en drömroll så kan jag ärligt säga att jag nu fått spela den i tre dagar. Tänk att ta en roll som är lite av dig och mer där till. Det är skit roligt att få glömma att man bör passa in och bara gå all in! Jag gjorde ena dagen värre än andra i med tanke i hur gör jag den rollen mest rättvisa. Roligt har det varit.
I morgon ska jag på ny arbetsintervju i Helsingborg och de ringde för andra gången för att bekräfta. Jag hade faktiskt funderat på att ställa in eftersom jag inte fått ordning på alla papper när de ringde idag. Är man eftertraktad då? Känns så i alla fall så jag ska dit i morgon!
Dessutom så känns det som jag har livet på en räls fast än jag är utan en tillsvidare anställning. Livet är bra just nu, känner mig lyckosam (trots att jag vet att det är ett perspektiv)! Vi får väl se om där är mer som kan gå rätt, jag hoppas ju det!

Tusen kramar,
Ellinor

Bilder på utvecklingen av min karaktär. Och från vår scen med.

Av Ellinor - 6 december 2015 22:28

Jag har det stora nöjet att vara med i årets julspel för förskoleklasserna som kyrkan arrangera. Hur jag är som skådis återstår att se, kanske är det en oanad talang.
Familjen som glömde julen heter pjäsen där Kalle Anka ställs mot Julevangeliet och utan att säga för mycket så kan jag säga att rätt val görs! Det ska i alla fall bli jätteroligt, trots att vi inte repat mer än en gång!
Vi hade finbesök i Perstorp i dag efter som biskopen var här för att hålla mässan i vilken vi tog emot vår kyrkoherde som kontraktsprost! Jätte roligt. Fick några bra bilder på kameran och på mobilen. Ställde en alldeles särskild förfrågan till fotografering, kände mig som en fotojournalist när jag gjorde det och rätt busig med. Fast det är för den goda sakens skull! Så den bilden delar jag med er!

#5för5


Kramiz
Ellinor

Av Ellinor - 4 december 2015 16:36

Visar dagar känns det som allt jag gör är att vänta. Trots det skulle jag hävda att jag blir lyckligare för varje dag som går, men väntan finns där ändå. Jag väntar på att de ska ringa från ett av alla jobb jag sökt, jag väntar på att livet ska förändras med. Men jag sitter inte ner och väntar, jag vill ju bidrar till att det går snabbare.
Medan jag funderar på detta så ringer telefonen, det är om ett jobb. Ingen tillsvidare, men det verka som det kan bli mycket timmar. Jag ska i alla fall gå dit för att se vad det har att ge! Det är lite udda att det händer så där, plötsligt! Livet är det som sker när man planera det eller som #HerreGudco skrev Livet är det som händer när du laddar din telefon
Ibland så är det som om det är precis det man väntar på! Att det något ska hända, och när man minst väntar på det så händer det!

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 3 december 2015 19:21

Ja, jösses alltså! Tror jag blev lite förälskad idag. Gick till affären och i kassan satt en kassör som jag inte sätt förut med trevligt utsedde och trevligt sätt, och påverkad som jag var av den romantiska boken jag läser så plaskade till lite. Jaja, liten drömförälskelse, meetcute eller som hämtat ur en romantisk bok, det är något alla behöver ibland, tjejer som killar. Jag gick i alla fall från affären på ett strålande hurmör!

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 2 december 2015 21:23

Dagens namnsdag, ett namn min lillsyrra bär. Det var bland det första jag tänkte på att göra när jag vakna var att gratta henne!
Från det ena till det andra...
I ett par dagar nu har jag saknat det enkla billiga nöjen som jag inte haft råd att unna mig på mer än ett år. Jag drömmer om att gå på IKEA och köpa ljus med dofter, köpa snittblommor i bukett att ha på matbordet, även om det bara är från ICA. Framförallt så saknar jag att ha möjlighet att besöka secondhandbutiker och loppisar och veta att jag kan handla om jag hittar ett fynd, det är fyra år sedan jag kunde det sist.
Trots det så skulle jag nöja mig med ljusen, bara för att få den där mysiga känslan man vill ha till jul.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards