I am this day

Alla inlägg den 11 december 2015

Av Ellinor - 11 december 2015 16:49

Dagen började bra, vågen visade 2 hg mindre och tro det eller men det gjorde mig överlycklig. En bra start med andra ord! Var tvungen att stiga upp på morgon, vilket aldrig har varit en favoritsyssla (det är ju så varmt å gött i sängen min), för att ge mig i väg till Hässleholm för förflyttningsteknik. Den var förvånatsvärt givande och för ovanlighetensskuld lärde jag mig massor av nytt, vilket inte vill säga lite med tanke på hur många gånger jag har varit på olika typer av sådana utbildningar nu, både som tillsvidareanställd och som vikarie. Så det var faktiskt roligt och givande.
Sen har det mest varit en slappdag, kaffe, ljudbok och stickning med andra ord. Jag har blivit lite tokig i flätstickning efter som poletten föll ner här om dagen och jag viste hur jag skulle göra (det efter har prövat mig fram många gånger), vilken salig känsla det vart!

Vi ta väl gårdagen med, jag skrev inget då. Jag var på gruppintervju för vikare i Helsingborgs stad vilket var väldigt intressant. Har svårt att hitta bättre ord för det och jag kan ju inte låta bli att lägga märke till hur olika städer jobbar. Tyvärr så inser nog ingen arbetsgivare vilken förmån det är att faktiskt anställa en som "sätt sig om" som jag nu gjort, jag hade en arbetskamrat i Jönköping som också gjort det och hon var otroligt givande att jobba med. Hon är givande som privatperson också, jag bruka träffa henne när jag befinner mig där. Jag säger egentligen att det finns en helhög med människor som har vad man skulle kalla 'dold' kunskap, kunskap som inte riktigt går att sätta fingret på. Jag tro jag lyckas lyfta fram de lilla av det som jag har i går. Så nu ska bara sista papperna in till Helsingborg innan de erbjuder mig något och för mig hänger det faktiskt på lönen. För som sjukgymnasten sa så arbetar vi ju inte för arbetes skuld utan för att få en bättre fritid (därför är det lönt att göra sitt bästa för att minimera arbetsskadorna) och pengar är en del av det även om jag anser att en del av mitt jobb är givande på andra sätt med, men det ger en trevlig arbetstid. Jag har en måttstock för vad jag vill ha i timmen, men helt på lönen hänger det inte även om det är en avgörande faktor som sagt. I slutendan har det betydelse för vilken typ av arbetsplats jag hamlar på också, jag har insett att det inte hjälper att vara ödmjuk, det har jag inget för som arbetstagare (innebär inte att jag inte kan vara det i min yrkesroll gentemot "kunderna").

Så så ser livet ut för tillfället. Vet inte riktigt på vad jag hoppas på, går ditt magkänslan styr mig i stunden och hoppas på att det är rätt. Det är väl inte mycket mer jag kan göra.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards