I am this day

Alla inlägg den 30 november 2015

Av Ellinor - 30 november 2015 23:35

Idag gick jag bredvid på kvällen men vi börjar från början.
Dagen började vid nio då jag drog mig upp ur min sköna säng. Jag hade några samtal att ringa innan det var dags att ta sig till jobbet. Eftersom det stormade under natten så tänke jag att jag kollar hur det gått med tågtrafiken. Till mitt stora förtret så var tågen inställda till ungefär fem på eftermiddagen, och det utan ersättande bussar! Hur skulle jag ta mig till jobbet? Jag som varken har cykel eller bil! Där efter kollade jag trafiken regelbundet och planerade för att gå. Tanken att ringa jobbet for genom mitt huvud för att se om någon skulle kunna plocka upp mig, men jag ville inte var till besvär.
Tio i tolv kollar jag tågtrafiken, fortfarande inställt, min vanliga tur! Så jag klär mig och tio över var jag på väg eftersom det enligt GPSen skulle ta lite mer än tre timmar. Japp, jag gjorde det! Jag gick 1,5 mil från Perstorp till Tyringe! Det är ingen dålig motionstart på veckan, fast det är inget jag skulle vilja göra varje dag. Är extremt tacksam över att det finns ljudböcker vilket jag lyssnade på genom hela min promenad. Lustigt nog så var det nästan inget regn, i alla fall inget att tala om och jag kom fram torr.
Jag har fina arbetskamrater och det visa sig att en av dem också bor i Perstorp och hon körde mig hem, det är också något jag är otroligt tacksam för! Så det blev en bra dag trots allt!

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards