I am this day

Alla inlägg den 19 november 2015

Av Ellinor - 19 november 2015 17:21

Idag har jag tänkt en del på både det enkla och det svåra i livet, små sakerna. Hur enkelt det är att fastna i ett negativt mönster och hur svårt det är att ändra dem. Jag har tänkt på hur andra människor ser mig, och på hur jag själv ser mig, vad som utgör skillnaden. Om jag har karaktärs drag som jag tycker om hos mig själv så vill jag gärna lyfta fram det, även om andra inte ser det. Jag har en hel hop med syskon som sagt till mig att jag är dålig på att lyssna, men faktum är att jag inte lyssnar på det sättet som de gör, jag är uppmärksam. Att läsa av en människa är också att lyssna på den, att veta vad de ska säga innan de säger det är en del av de. Det jag kanske har haft mindre av är tålamod, men eftersom jag tro att jag kan vara den jag vill vara så har jag ökat på mitt tålamod med åren. Att komma över sig själv, att sluta vara den man tro man är, vilket är utifrån andras behandling av mig. Jag kan inte förändra andra, men jag kan förändra mig själv, men det krävs mod och inte minst tålamod. Det har tagit lång tid, mycket lång tid. Inte är jag i närheten av att vara färdig.
Jag är snäll, tålmodig och omtänksam, men det kan bli ännu bättre. Samtidigt så ska det inte skadda mig att vara det, ett steg för att få balands, att kunna säga nej är lika viktigt som att kunna säga ja.
var den du vill vara och inte den du tro du är eller tro att andra förväntar sig att du ska vara!

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards