I am this day

Alla inlägg den 17 november 2015

Av Ellinor - 17 november 2015 21:48

Kom på att det inte var nån sitcom idag för fotbollen! Så nu har jag satt på en film istället, It's Complicated.
Ni som följer mig vet att jag nyligen läst Ps: Jag älskar dig och bilden nedan är ett fritt citat ur den som jag tänker på varje gång jag läser nyheterna. Instämmer med det.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 17 november 2015 19:26

Just idag har jag känt mig ensam. Är det inte konstigt hur ena dagen kan skilja andra så mycket? När jag vaknade på morgonen funderade jag allvarligt på att bara ligga kvar under täcket, jag hade ju inget alls planerat. Jag tar i alla fall upp telefonen och ser att jag fått svar på mailet jag skickade igår! Yes, det är bättre lön! Det var dagens guldpunkt!
Jag steg upp i alla fall, jag var ju trots allt hungrig. Men står lika handfallen som igår, vad ska jag göra? Lusten till inget hade absolut lagt sig över mig. Bläddrar lite på teven medan jag äter min frukost och dricker teet. Några program jag brukar titta på men de lockar inte. Det är lite som ABBA's Ring, ring, samma frustration och långtråkighet.
Jag sätter på en julfilm som jag känner att jag nog orkar titta på och tar upp min stickning. Där efter blev det lite film på YouTube för att inte bli helt less på verkligheten. Det är så märkligt, denna känsla av ensamhet. Jag hade inget att göra, inga böcker att läsa eller disk att diska och jag hade absolut ingen lust att stöka till det i köket igen. Det var länge sedan jag kände mig så ensam, flera år sedan faktiskt. Att fylla dagen brukar inte vara några större problem, vanligtvis så finns där alltid något att göra, men idag var en sån dag så det var svårt att minnas vad!
Ikväll har jag i alla fall nått att göra, det är ju sitcom-tisdag!

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards