I am this day

Alla inlägg den 10 november 2015

Av Ellinor - 10 november 2015 23:21

För andra gången denna detta året så lyssnar jag igenom hela Harry Potter-serien, fast på denna gången på engelska med Stephen Fry som inläsare. Han gör det bra, precis som Krister Henriksson gör på svenska, alla karaktärer blir unika och man slukas in i den världen. Jag undra dock alltid varje gång varför, särskilt när jag kommer mot de sista böckerna som jag alltid läser med skräckblandad förtjusning. Det handlar både om att jag vet vad som ska komma, men också att det tar slut. Jag antar att det är den nackdel det finns med att läsa om böcker för tidigt dock tror jag inte att jag skulle kunna låta bli.
Ljudböcker är fantastiska. Medan jag lyssnar kan jag göra annat, bland annat baka, vilket jag gjort rätt mycket de senaste dagarna, och även städa. Nu är alla mina fönster julfina och kommande dagar så kommer även tomtar komma fram och de få dukar jag har.
Att jag skriver detta just nu är dels för att jag inte vill koncentrera mig för noga i boken. Dock finner jag att det är svårt att låta bli.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 10 november 2015 13:47

Hade temperaturen varit närmre eller under noll här i norra skåne så hade vi idag haft något som skulle likna en snöstorm. Idag kvittar det att jag har putsat rutorna för bara några dagar sedan, för det är lika skitiga ändå. Det är vinden det, när jag tittade ut genom sovrumsfönstret så kunde jag knappt se ut. Men jag klagar inte, jag tycker ju fakiskt om regn, men just nu längtar jag efter snö. Jag inser att jag bor i fel ende av landet för det, men det är inget jag kommer göra något åt inom en snar framtid. Det hidra inte mig från att längra efter knastrande snö under kängorna när jag är ute och går. Eller att åka skidor för allra första gången.

Min väg går mig antagligen tillmötes och för det mesta är vinden inte något jag föraktar och när solen är framme så värmer den min kind. Jag vill inte ha vad jag vill ha, jag vill ha vad jag behöver. Märkligt men sant.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards