I am this day

Alla inlägg den 6 november 2015

Av Ellinor - 6 november 2015 16:44

Jag börja min dag med att få ett sms vid åtta på morgonen från samordnaden på jobbet angående jultalrik för vikarie, kan helt lugnt säga att det inte intresserar mig särskilt. Förvisso skulle där vara ett APT i samband med det med och sånt tycker jag ju är viktigt. Vi får se helt enkelt, har till den 16 att bestämma mig om jag ska gå eller inte, jag kanske har ett annat arbet vid det lagret och då kan det mycket väl vara helt ointressant att gå. Så när jag läst igenom det så vände jag mig om och somna om.
Vid elva ringer telefonen och jag tittar förvånad på den och ser att det är äldsta syrran som ringer och blir lite förvånad (i min stora familj ser vi mamma som den samorndade punkten som man berättar allt för som alla behöver vet och alltså är det bara henne vi behöver prata med, förutom vid särskilda högtider). Då hade min svåger införskaffat en ny dator (tror jag att hon sa) och där fanns en mall för släktforskning och mamma hade sagt till henne att jag släktforskar. Så det blev att gå igenom släkten fem genrationer tillbaka i tiden, vilket inte är helt enkelt eftersom hon och jag har olika pappor. Det höll vi på med i säkert en timme, innan hon var tvungen att avsluta för att hon skulle jobba.
Jag då? Jo jag var ju tvungen att göra allt det jag brukar göra på morgonen eftersom jag tagit sovmorgon idag (med all rätt, ska på HLR-utb. i morgon klockan 9). Det var en rätt skön känsla att komma ut i köket och sätta på kaffet när det nära på är skinade rent där, och det kan jag säga är inte varje dag. Jag bestämde mig där och då att jag skulle ta tag i det som var kvar i köket. Men jag sätter mig i vardagsrummet med mitt kaffe och går igenom musik och läser lite medan jag stoppar i mig frukosten. Tänkte att det vore mysigt med en brasa så jag sätter in DVD'n i blue-ray'n så det har jag framför mig i skrivande stund, trevligt eller hur! När jag sätter mig ner i sovan igen för att dricka en koppkaffe till så säger ett infall mig att ringa Malmö stads växel för att höra om hur jag går tillväga för att få ut ett nytt betyg från gymnasiet och fick då nummret till stadsarkivet i Malmö som jag skulle ringa på måndag (de har bara telefontid mellan 10-12) och jag var lättad över att det gick så smidigt och att jag fick ett bra bemötande i telefonen.
Åter till köket. Där började jag tömma fönserbrädan på växter. Soppa upp allt skräp som hamlat där och torka av och ta ner lampan i fönstret. Fram med dammsuggaren, vilket inte katten uppskattar, och ta resten för att sen putsa fönstret, hänga upp julgardiner (måste verkligen kolla efter nya och snygga julgardiner, blir nog på secondhand) och änglen som nu lyser upp köksfönstret. Ska städa det sista i köket lite senare idag.
Jag har även sms-chatat med E ( urenbrudssynvinkel.spotlife.se ) om mammakläder och kläder för dem på plussidan (som jag befinner mig i för tillfället, påväg ur så nu vet ni det) och hur svårt det är att hitta butiker som säljer mammakläder och större kläder som inte ser ut som finnare potatissäckar. (Helt ärligt så är jag dropdead snygg för att vara ett plus och det vill jag bejaka!) Känner ni till några bra butiker i Malmö med mammakläder, bortsett från HM? Berätta gärna!
Sökt två jobb idag, kanske blir det fler sen. I morgon är det kladdisen dag och det blir väl att jag bakar en eller kanske två (älskar att frysa in bitarna och äta dem kalla till en kopp kaffe). Så det är väl det och kyrkan helgen bjuder på. Sen vet man ju aldrig, allt kan ju hända när man är öppen för möjligheterna!


Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards