I am this day

Alla inlägg den 1 november 2015

Av Ellinor - 1 november 2015 21:30

Idag är det som säkert alla vet en ny månad. Många ser säkert november som en tråkig månad utan något särskilt. På instagram finns hashtaggen #sättfärgpånovember för den som finner månaden grå. En del tycker säkert att där inte är något att fira i november, men eftersom jag är skåning innefrån och ut så vet jag att där alltid finns Mårten som man kan fira. Själv anser jag inte att novemer är en grå och trist månad. För mig är november uppladdningen för december och advent. I morgon börjar jag julstäda, fönster ska putsas och gardiner och ljusstakar ska upp. Det kommer att vara mycket julmusik och dans här hemma, men i ärlighetens namn så har jag redan tjuvstartat. Jag kan helt enkelt inte låta bli! Fast varje år blir jag lika förvånad över hur lite julgrejer jag har (räknar inte änglarna eftersom de alltid står framme), för en som älskar advent så mycket som jag så borde jag faktiskt ha mycket mer, men icke.
Så november är inte en klämmånad, det är en väntans månad till ankomstens månad (advent betyder ankomst) och för det förbereder jag mig och sätter upp färg och myser med värmeljus och dylikt.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards