I am this day

Alla inlägg den 23 augusti 2015

Av Ellinor - 23 augusti 2015 23:40

När man skriver något eller delar med sig av en bild på nätet så är det respons man väntar sig. Man söker bekräftelse. Jag finns främst på två forum för detta, twitter och instagram. Jag tycker bäst om instagram, där har jag valt att välja vilka som får förlja mig, detta har jag inte på twitter. det i sig reulterar i att jag inte får så stor spridning, men dem som förljer mig bekräftar min plats där genom att gilla. På twitter upplever jag torgskräck. I början så tyckte jag det var spännade, men så är det alltid när det är något nytt, men efter ett tag kändes det som om det jag utryckte där bara drunkna i mängden. Det blev som ett torg fullt av människor, man försvann helt enkelt och det sätter verkligen press på en att skriva något som sticker ut för att någon ska retweeta, svara och/eller gilla det man skrivit. Retweeten är absolut bäst, enligt mig. En retweet säger att det man sagt är tillräkligt viktigt för att delas vidare, möjligtvis tillräckligt löjligt eller roligt, eller kanske rent av bissart.
Vad gör man då? I mitt fall så skriver jag nästan bara när det är något aktuellet och viktigt som jag känner behöver bli sagt. Fast det är nästan på samma sätt med bloggen, fördelen där är att man faktiskt kan se hur många unika besökare man haft. Det blir ändå lite tråkigt när man inte får skriftlig respons. Jag gillar disskutioner, men jag känner faktiskt väldigt få som faktiskt vill disskutera med mig och ha tid till det. Hade debatt varit ett ämne i skolan skulle jag nog kunna få ett bra betyg i det. Det gäller dock att välja sina disskutionen, ibland misslyckas jag kollosalt med det, och det har fått förödande konsekvenser från stund till stund.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards