I am this day

Alla inlägg den 29 juni 2015

Av Ellinor - 29 juni 2015 22:06

En del dagar förstörs av en händelse som är mindre än en minut lång. Idag är en sån dag. Frustration och ilska har präglat mig efter den stunden, likt väl som djupa andetag och bön i ett sätt att hantera det. En relation blir präglad och jag tänker på hur jag ska påverka den till det positiva istället för att låta den ligga där och göra det svårt för mig att vara den goda kristna människan jag vill vara.
Djupa andetag, samtal med Gud. Gode Gud, hjälp mig att vara den människan du ser att jag kan vara. Hjälp mig att möta min med människa med kärlek, även när de sårar! Jag ber Dig, hjälp mig! Amen
Som ett mantra blev bönen, en del av ilskan blev till sand. Kornen finns där och jag fundera på hur jag ska möta det med kärlek och inte ilska. Eld släker inte eld, de förgör varandra.

Djupa andetag och tankar på favorit grejerna. Solen kom fram i kväll, jag läste en bra bok och jag ska ut på äventyr i veckan!

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards