I am this day

Alla inlägg den 23 juni 2015

Av Ellinor - 23 juni 2015 23:18

Jag läser mycket, faktum är att det är en viktig del av mitt liv. Där finns en del böcker jag läser om ch nära på kan utantill. Trotts det så kan jag upptäcka nya saker i böckerna hela tiden, göra nya analyser av dem. Det ger ofta självinsikter med, särskilt när jag frågar mig varför jag reagera på ett viss sätt när jag vet vad som kommer att hända.
Det kanske är lite bisarrt, men jag får möta mina rädslor i alla mina favorit böcker. De kommer inte att lösa mina problem, dock hjälper de att hanter dem. Att bara fråga sig varför? är alltid en början till utveckling och förståelse.
Att läsa är att reagera på olika känslor under vad som skulle kunna kallas kontrollerade förhållande, det i sig minska rädslan för att uttrycka känslorna i andra sammanhang. Ibland funderat jag på om vi inte lägger förmycket Gudslikhet vid förnuftet, kanske ska det var känslorna istället som är den stora Gudslikheten! Det är bara funderingar, men som alltid intressanta sådana.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards