I am this day

Alla inlägg den 8 juni 2015

Av Ellinor - 8 juni 2015 22:12

Jag är inte någon direkt morgon människan, men så här på sommarhalvåret har jag inga problem att komma upp. Det svår är att komma igång, börja ta tag i alla dagens "måsten" som behövs göras. Var på ett serminarium när jag bodde i Jönköping där hon som höll den tyckte att vi skulle tänka om kring dessa "måsten" för att ändra dess tyngdpunkt.
Hon menade att prägla sitt liv med "måsten" bara bidrog till att det blev tungt och tråkigt vilket då kan bidra till att man skjuter upp dem. Istället skulle man tänka "jag vill" och ta bort alla "måsten" i sitt liv. Till exempel "vill jag städa för att jag tycker om att ha rent runt omkring mig" eller "vill jag träna för jag tycker om att var frisk och stark" ni förstår konceptet.
Jag har i flera år försökt få in detta, men det går så där. Allt är en suck, "jag måste städa" och så tänker jag att jag gör det på onsdag istället och gör inget nyttigt vilket jag vill! Mycket sånt i livet. Trotts att jag är en väldigt positiv person så är jag präglad av något som är negativt.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards