I am this day

Alla inlägg den 7 juni 2015

Av Ellinor - 7 juni 2015 08:46

Det har gått tio år sedan jag stod på trappan till pildammasskolan och gymnasiet MVG (Malmö vård- och hälsogymnasie) och sjöng för full hals, ja, kanske mer skrek, "Fy fan vad jag är bra!". Det är ofattbart faktiskt, satt och räknade på att jag haft lite drygt 10 olika arbetsplatser under den tiden! Hur gick det till? Ja, kan väl säga att jag har haft en del vikariat, jag tro faktiskt att jag var två år på det stället jag varit längst och jag har fortfarnade kontakt med några av de arbetskamraterna jag hade där.
Jag har alltså haft behörighet att jobba som undersköterska i tio år, mesta del har jag arbetat inom äldreomsorgen, men tack vare ett jobb i bemanningstjänst har jag prövat på det mesta en kommun har att erbjuda inom det området. Dessutom så blev det en sommar på sjukhuset med. Som alla jobb så har det sina ljusa stunder och sina mörka stunder, att jobba inom det området kräver styrka att inte ta åt sig av det som är negativ och styrka att inte ge efter för ett negativt grupptryck.
Under dessa tio åren så har jag hittat fler sidor av mig själv och vilka principer jag känner jag kan stå för. Det är inte alltid lätt, och jag har hamlat i konflikter på grund av dem, men det känns för det mesta rätt att kunna stå upp för vad man tro på, även om man ändra åsikt dan där på.
Till skilland från många av mina klasskamrater från gymnasiet så har jag inte fått barn eller gift mig, har faktiskt inte varit nära än. Det finns ju ingen anledning att kasta pärlor åt svin som de säger, men ska jag vara helt ärlig så är det en del räddslor som ställt sig i vägen, både medvetet och omedvetet. Dock har jag gott om syskonbarn och moster/faster är något jag uppskattar att vara!
Ja, det har faktiskt hänt mycket mer under denna tiden, men det kanske kommer någon annan gång.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards