I am this day

Alla inlägg den 6 juni 2015

Av Ellinor - 6 juni 2015 19:16

Det är väl inget träd än, men vad det växer. Jag talar om den advokadokärna jag gett upp hoppet om, men du springer i väg. Tycker själv den har växt ganska mycket bara på några dagar.
När jag planerade den så gjorde jag de det direkt i vanlig planteringsjord (tror till och med att det var jord jag återanvände) efter ha torkat kärnan först. Sen gjorde jag ett litet växthus kring den med lite gladpack efter sätt till att jorden var fuktig. Idag läste jag att man kan sticka tandpetare i ungefär mittlen av kärnan och låta halva vara i vatten tills både rot och skott syns, men man ska byta vatten varje dag, sen kan man plantera den.
Det krävs två plantor för att få frukt, avokadon är inte självbefruktande. Än har jag bara en, men jag har planer på att driva upp fler.

Allt gott,
Ellinor

Plantan idag.

Platan i torsdags.

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards