I am this day

Alla inlägg den 3 maj 2015

Av Ellinor - 3 maj 2015 18:37

Har ni någon gång tänkt på hur svårt det är att faktiskt ta emot en komplimang? Jag har. Senast i dag fick jag höra att jag har vacker sångröst och det av en kantor. Jag svarar, som jag misstänker att många gör, "Tack, jag har övat". Det är inte själva grejen att jag säger tack, utan vad jag säger efter, jag har övat, vad är det med det? Det är en ursäkt, en ursäkt som säger att man bara är bra om man övar, vilket inte är sant. Vi är bra ändå, att vi övar säger att vi är bra redan innan, att vi vill vara bra. Hade jag inte haft en hyfsad, enligt mig, sångröst och tyckt om att sjunga så hade jag heller inte övat.
Nu är det inte så att jag vill göra något med min röst, inte bli sångare eller något åt det hållet. När det kommer till min sångröst har jag lite av scenskräck, även om det hänt att jag sjunigt solo på bröllop och gärna ställer upp för vänner och familj om de frågar mig (trugar mig). Jag trivs bäst, när det kommer till att sjunga, i bakgrunden, i kör, allsång eller en vanlig gudstjänsts psalmer.
Det är trotts allt ändå trevligt att höra att man har en röst som bär och uppskattas, det har satt en guldkant på min söndag att höra det. Jag inblillar mig att folk tror att man redan vet om det, men vet ni, man kan inte vara för snäll!

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards