I am this day

Alla inlägg den 14 april 2015

Av Ellinor - 14 april 2015 21:21

Då så, nu vet man nästan allt (sarkasm) om att skriva akademiskt! Som ni som följer mig vet så är det Människans ondska och lidande som är temat i skolan just nu, denna veckan är synden i fokus! På denna korta tid är det många frågor som väcks, min handlar främst om Thomas tvivlaren i begreppet synd. Det blir nog en uppgift av det, ska ta och uppdatera mig krin Thomas.
I kursen just nu läser vi Utanför paradiset av Eva-Lotta Grantén vilken faktiskt är super intressant. Måste faktiskt säga att mycket av litteraturen har varit både intressant och förstålig i denna kursen vilket då är världens största plus!

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 14 april 2015 07:57

Idag är jag uppe i god tid. Enda anledningen till det är för att föresläsningen inte börja förän efter Lunch. Fast jag hade å andra sidan tänkt åka ner lite tidigare för att plugga in lite gammalt som ligger på hög å "möglar".
Jag är egentligen väldigt förtjust i tidiga morgonar, trotts det så är jag ingen morgonmänniska. Som jag förstode på en av mina gamla arbetskamrater i Jönköping så var hon heller ingen morgonmänniska förän hon fick sitt andra barn som vaknade fem varje morgon och tillslut hade hon fastnat i de rutinerna. Så hoppet är väl inte ute än....
Idag handlar föreläsningen inte om ämnet utan det är en skrivaföreläsning, vilket jag tycker är helt supér! Fast jag skulle önskat att den låg tidigare på terminen, bättre än inget dock.
Nä, hör ni, nu ska jag dricka kaffe och titta på nyheterna!

Ha en bra dag!
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards