I am this day

Alla inlägg den 3 april 2015

Av Ellinor - 3 april 2015 00:38

... är ett ungefär så länge som jag har gjort mina pärlkors. För 129 veckor sedan sökte jag efter ett större kors, jag ville ha ett hemmagjort kors, hade faktiskt tänkt mig ett i träd. Men en dag så stod jag inne på panduro och fick en idé, jag köpte röda pärlor efter en stunds eftertanke och en rulle metalltråd. Det tog ett tag innan jag hitta rätt princip, har fortfarnade kvar de där första korsen. Tråden var för tjock och jag hade ingen idé hur jag skulle göra så jag skulle kunna bära dem. Det blev tunnare tråd och fler pärlor och snart viste jag också hur jag skulle göra för att kunna använda dem. I början gjorde Jag bara dem för mig, efter "nej" för snart två år sedan blev det lite av en terapi att göra dem och jag har till och med sålt några efter önskemål. De har varit en välsignelse på så många olika sätt och jag ger bort dem i present till vänner och släktingnar vid speciella tillfälle. Faktum är att det räcker att någon uttrycke en önskan om ett pärlkors i någon speciell färg så försökte jag göra ett till dem. Det är av kärlek till mig själv, till min nästa och till min Gud som jag gör dem!

Allt gott,
Ellinor

Några bilder på de pärlkors jag gjort.

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards