I am this day

Alla inlägg den 19 mars 2015

Av Ellinor - 19 mars 2015 20:18

Det går enkelt att säga att religionsfilosofi inte är min starka sida. Just nu kan jag helt ärligt säga att jag inte gillar det alls och vet inte om jag över huvudet taget kommer ha uppgiften färdig i morgon, det känns som ett hopplöst fall. Allt jag känner inför denna uppgiften är motstridiga känslor och frustration, jag kommer ingen vart och vet knappt var jag ska börja.
Kanske har jag turen med mig och då faller poletten ner i morgon och jag vet precis vad jag ska skriva, men inte nu. Jag går rastlöst runt och försöker verkligen hitta rätt, men det verkar hopplöst. Vid dessa tillfällen skulle jag behöva ett kapell att falla ner på knä och be i, tända ljus och låta hoppet återvända.
Där finns inget hopp, det har dött, kanske återuppstår det i morgon, men just nu är det dött. Ska jag vara helt ärlig så hjälper det inte att jag inte är hemma heller, får helt enkelt ingen arbetsro. Det blir bön som kommer prägla kvällen.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards