I am this day

Alla inlägg den 12 mars 2015

Av Ellinor - 12 mars 2015 18:05

Jag har än så länge haft en bra dag, träffa en vän som jag lärde känna när jag börja läsa teologi. Hon och jag hade pratik samtidigt och var alltså uppe i antagningen samtidigt. Trotts att det finns någon form av utanförskap i att få ett nej så är det också roligt att få följa upp hur det gått för de som fick ja, vad som händer efter är ju alltid något i alla fall jag är nyfiken på.
Det blev lunch tillsammans och vi diskuterade utbildning, antagning, praktik och kärlek. Jag berätta att jag faktiskt är tacksam för att jag fick ett nej för att jag fått växa som människa med det ordet, kanske hade det hänt ändå för det fanns ju annat som ändrades då i mitt liv. Hon tyckte det var härligt att jag kände så.
Det var verkligen härligt att träffa henne och få följa upp hennes utbildning, alltid kul att höra när det faktiskt går framåt för en vän. Jag ska ju söka igen, men jag kommer antagligen byta stift för att undvika en prekär situation, fast man vet ju aldrig. Tänk att det gått nästan två år, snart är det bara tre år kvar och jag längtar. En nackdel längst vägen är dock att jag kommer antagligen behöva skriva en magisterexamen och uppsatsskrivande är inte min starka sida.
Nu ska jag iväg på quiz till förmån för Svenska Kyrkans fasteinsamling.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards