I am this day

Alla inlägg den 18 februari 2015

Av Ellinor - 18 februari 2015 23:25

Ett kors blir ritat av aska på pannan, med ett finger. Minns att du är stoft, minns att i stoft är du åter Det är en möjlighet att lära sig. Jag vill inte använda ord som bot och bättring, vi är bra som vi är, istället vill jag peka på att vi måste öppna oss för kärleken. Öppna mig för din kärlek, världen behöver mig. Världen behöver din kärlek strömmande genom mig (Sv. ps. 96)
Ta risken att älska, fram för allt, ta risken att älska dig själv, Gud gör det redan, Gud älskar dig. Det kan verka enkelt, det kan verkar svårt, vi är alla olika, eller kanske lika unika! Det är så vi inledder fastan, med kärleken, en kärlek som ge oss livet åter.

Utmanna dig själv med att våga tro, det tänker jag! Inte bara tro på Gud, utan på att din medmänniska kan tycka om dig så som du är och att du också kan tycka om dig själv för den du är, den du har varit och den du kommer bli. I går ligger bakom oss, imorgon vet vi inget om, allt vi har är i dag, det är den stunden vi lever i.

Jag är bara människa, men är det verkligen så bara? Kan jag göra något gott genom att vara människa? Den korta stund på jorden som vi är givna, kan jag, bara en människa, göra skillnad till en bättre värld? Though hope is frail, it's hard to kill. Who knows what miracles you can achieve when you believe Ett bräkligt lerkär med hopp kan verka lätt att krossa, ändå finns det där. Låt ljusets låga brinna för hoppet, likt de lyckter man tänder för försvunna människor så att de kan hitta hem igen med allt vad det innebär. När jag var liten fick jag alltid höra "gå mot ljuset så kommer du alltid hem", jag förstod det inte riktigt då och kanske helt idag, men nästan.

Fastan är hoppets tid, det är trons tid, men fram för allt så är det kärlekens tid. Det kan vara smärtsamt att älska, men fråga alla som gjort och gör det så får du veta att det är värt varje sekund. Välj den svåra vägen, våga älska. Ett botens och försoningens tecken

Mitt liv är präglat av musik, jag lyssnar mycket på musik. Det är inspirerande och uppiggande, i musiken går det alltid att finna en mening, den kan ofta ge oss styrka, detta får jag ofta erfara. Därför ska jag lämna er med en sån sång,

I decided long ago, never to walk in anyone's shadows. If I fail, if I succeed, at least I'll live as I believe. No matter what they take from me they can't take away my dignity, because the greatest love of all is happening to me. I found the greatest love of all inside of me.
The greatest love of all is easy to achieve, learning to love yourself. It is the greatest love of all.

WHITNEY HOUSTON - Greatest Love Of All


Allt gott,
Ellinor

Ps. Det finns fastekalendrar att följa, ett exempel är https://sofijapedersenvideke.wordpress.com . Ds.

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards