I am this day

Alla inlägg den 13 februari 2015

Av Ellinor - 13 februari 2015 23:22

Frågan kanske är lite ledande när det är fredagen den 13, fast jag tycker inte att det är en otursdag. Men jag ser ju annorlunda på saker och ting än många andra skrockfulla, för skrockfull är jag, tyvärr. Mitt perspektiv är i det större. Bara för att jag inte haft någon tur betyder det inte heller att jag haft otur.

Dagen har ängnas åt fotografering och inte så mycket mer. Kanske inte det bästa värdret, men det i sig kan ju vara farsinerande. Jag fick en hel del bilder.

Stundvis har jag också reflekterat över flera saker som rör livet till, bland dessa rektioner och kännslor. Detta har varit väldigt intressant reflektioner som jag inte riktigt känner mig färdig med än, men än då. Tankar har gått till dem i min närhet som har det svårt och till dem som har det mindre svårt. Tankar runt då och nu.

Som vanligt så har jag också funderat på min egen framtid, det gå ju faktiskt av bara farten och det har ju alltid en plats. Jag har väl egentligen aldrig varit så petnoga med var jag bor och har heller inte haft något drömlägge (har jag haft det så har det försvunnit med förnuftet), det jag kanske har varit mer noga med är var jag inte vill bo, annars är jag rätt flexibel. Inte ens den typen av förälskaelse har behagat komma över mig än. Fast å andra sida, var än jag lägger min hatt är mitt hem, eller som för mig, vart än jag ställer mina skor.


Allt gott,

Ellinor  




    Bilder från Hälsingborg/Helsingborg


Av Ellinor - 13 februari 2015 00:00

För första gången någonsin så ser jag fram emot Alla hjärtans dag! Å nej, jag är fortfarande singel och det ser inte ut att förändras inom den närmaste framtiden. Vad kan jag säga, kanske har jag drabbads av vårkänslor? Jag har i alla fall planer, själv. Jo jag börjar lördagen som vanligt i Malmö med familjen och löser melodikrysset, annars är det jag som gäller, eller egentligen andra! Jag har bakat blåbärsmuffin till familjen på lördag som vi ska avnjuta tillsammans.

I morgon blir det fotoäventyr främst i Hälsingborg, då går jakten efter saker som symbolisera kärleken. Söndagen går också i kärlekens tecken då det är om kärleken med ett av mina favorit brev i fokus! Dessutom så kan ni ju kolla om en kyrka i er närhet anordnar något roligt på lördag, Sankt Johannes i Malmö har tillexempel dropinvigsel (man måste givetvis genomgått hindersprövning)!

Allt gott mina vänner!
/Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards