I am this day

Alla inlägg den 11 februari 2015

Av Ellinor - 11 februari 2015 22:13

Det må vara att mitt generella mål är att bli präst, att detta är mitt kall, men ibland så tvivlar och tveckan jag. Vad jag kan säga egentligen är att jag känner ett starkt kall att jobba i kyrkan, denna delen i mitt kall har jag fått bekräftad så många gånger att jag vet att det är så. Senast i går fick jag det bekräftat, det jag redan viste, genom en jobbsökar sida där jag kunde göra ett test som avgjorde vilken persontyp jag är. Min lilla syster gjorde samma test, med samma resultat, vilket hon inte kunde förstå, hennes bild av oss är att vi är väldigt olika, men så är det inte. Vi framhäver olika delar av våra personligheter vilket gör oss olika. För mig kändes det faktiskt bra att vi fick lika, för en del egenskaper som framträder starkt hos mig finns hos henne med, men hon har ändå packat på dem hos mig.

Ibland funderar jag på om jag egentligen är kallad att bli något annat i kyrkan, kanske diakon? Men nej, jag skulle inte kunna göra det yrket rättvisa. Kan man ha så stor respekt för ett yrke att man faktiskt inte väljer att bli det? Det är många aspekter som spelar roll, jag tycker tillexempel inte att diakon rollen ska användas som karriärstege så jag väjer bort det, för någonstans säger mitt kall mig att det är präst som är vad jag ska vara.

Vandra med mig för vägen är lång

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards