I am this day

Alla inlägg den 30 januari 2015

Av Ellinor - 30 januari 2015 23:52

Idag har jag fått ett armband som jag beställt. Det är viktigt för mig. Ett armband som hjälper mig att förankra mig i min tro. Låter det konstigt? Jo, kanske. Där finns en viss tyngd i att tro på något större, denna tyngd lättar när man har något konkret att förankra den i. Kanske är min tro svag när jag har ett behov att se det jag kan se, kanske är den stark för att detta behovet inte säger att jag måste se för att tro. Att tro är att se

Doppärlan
Gud, till dig överlåter jag mig.
Allt jag är och kan vara lämnar jag i tjänst hos Dig!


Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 30 januari 2015 08:53

Har suttit och ögnat igenom ett utdrag ur Thomas av Aquinos Summa Theologica, för typ hundrade gången. Helt ärligt inget att leka med, särskilt inte när man fortfarande är sömning. Kunde knappt somna i natt, hade ont och hittade ingen bra ställning, tog evigheter. Inte blir det bättre av att man vet att man ska upp dan där på, jag fick i alla fall några timmars sömn.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards