I am this day

Alla inlägg den 9 januari 2015

Av Ellinor - 9 januari 2015 23:59

Det var ingen bra dag idag, det är svårt att få när man har huvudvärk. Jo, jag vet att jag borde ta värktablett, men jag unviker gärna det. Så det har faktiskt inte hänt särskilt mycket idag. Trotts det önskar jag att det hade gjort det, har nämligen fått mig en del tankeställare. Dessa är dock inget jag vill skriva om här eftersom det involvera andra än bara mig, ja om man bortser från att jag fundera på hur jag skulle göra med vardagsrums gardiner.
Idag började kompletteringsmöjlighet på min hemtenta vilken jag bör ta tag i, dessutom har jag en annan tenta att se över med. På detta så börjar jag en ny kurs och ska dessutom försöka bli färdig med min kandidatuppsatts nu under våren. Jo, det är mycket, men jag måste ge det ett tappert försök. Även när jag har dessa dagar med huvudvärk och en känsla av hopplöshet.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 9 januari 2015 01:25

En av de saker som jag hoppas kunna införskaffa i år är en ny kamera. Det är ett otroligt vackert land vi bor i och jag vill kunna fotografera detta, fånga Sveriges skönhet på bild. För mig som skåning är norra Sveriges djur mest fascinerande, tänk att få se en ren eller en fjällräv eller kanske rent av en fjälluggla. Dessa är djur som är helt osannolikt att jag skulle springa på när jag är ute i naturen där jag bor. Här kan jag förvisso se hjortar, vildsvin och hökar, men kanske är det utmaningen att en dag ta sig upp till fjällen som lockar, kanske är det det faktum att det kan skilja sig så från norr till söder i Sverige.
En dag ska jag fjällvandra i den svenska fjällen, en dag ska jag stå där uppe på Sveriges nordligaste punkt jag som ståt vid Sveriges sydligaste. Tänker att det inte räcker att endast räcker med att åka Sverige runt på två veckor, det måste få ta tid om man verkligen vill uppleva!

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards