I am this day

Alla inlägg den 5 januari 2015

Av Ellinor - 5 januari 2015 22:30

Där är några bloggar som jag kollar in dagligen, någrar jag bara kollar in hos ibland. Extra roligt är det att läsa bloggar av människor man känner och just för tillfället så är en av dessa väldigt kryptisk. Detta tycker jag är extra roligt, så för att för tydliga så vet jag inte vad det är för hemligheter hon har, om det ens är hemligheter jag vill veta, men det ger ju rum för spekulationern. Vad är det egentligen hon skriver, vad står det mellan raderna och vad vill bilderna säga? Japp det är sånt jag tänker på när det blir lite hemlighetsfullt i en blogg jag läser ofta. Av erfarenhet vet jag nämligen att om man har goda nyheter vill man skricka ut det till världen och det är väldigt svårt att fokusera på andra saker. Detta leder då till att man skriver kortare inlägg, lägger upp bilder eller rent av inte alls bloggar för att man är rädd att försäga sig, detta till trotts att man kanske redan gjort det genom att inte skriva eller vara kortfattad.
Tyvärr har jag inga råd på hur man unviker en sån fälla, det går liksom inte att ungå, dessutom ska tilläggas att det inte är alla som är så uppmärksamma på nämda tecken, särskilt om man inte känner personen bakom texten.

Jag märker att jag är ??yrkesskadad?? (skolskadad), tolkningen av texten har blivit en del av min vardag på ett sätt så att jag inte märker det. Vanan att tolka texten, se till personen bakom, till motagaren och till vad där faktiskt står är nära på inristat peramanent i mig. Ja, jag antar att det visar på att jag i alla fall har lärt mig något under mina tre år på universitet.

Även jag är kryptisk, en hel del av det jag skriver kan bara förstås av dem som känner mig, eller som verkligen följer min blogg och läser mina inlägg och allt runt om dem. Det är mycket lite av det jag skriver som kan förstås enkelt, det är så jag vill ha det. Jag har ingen önskan att helt blotta mig på nätet och vid dem tillfällen då det finns risk för det så blir det mindre inlägg. Kanske lockar det färre till att faktiskt läsa detta, men jag skriver endast för min egen skuld och inte för andras. Om mina inlägg skulle ge någon något så är det endast en bonus, en underbar sån, men ändå bara en bonus. Så jag fortsätter var kryptisk. =)

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards