I am this day

Alla inlägg den 26 november 2014

Av Ellinor - 26 november 2014 22:47

Har gått igenom en svart dag, för mig räknat då, igår. Det är de dagarna inget, ja, verkligen inget blir gjort. Det är inget som intressera och man äter bara för att man måste. Tro aldrig att det är fel att ha en sådan dag eller flera sådana dagar, det är faktiskt helt okej. Jag bad till Gud om att jag ville att det svarta skulle försvinna och att jag skulle känna glädje igen, när jag vaknade i morses fanns viljan där igen och motivationen att kämpa vidare med alla dessa hemska "måsten" som jag måste ta mig förbi för att nå stjärnorna.

Ibland förundras jag över hur jag faktiskt kan få perspektiv på saker när jag har mina mörka stunder, det är som om jag tar ett steg tillbaka och ser varför jag är där. Igår var "uppenbarelsen" att jag fortsatte gå mot en väg utan att fatta att det är en väg och att jag måste sätt ditt en dörr för att ta mig förbi. Det är ytterligare ett sätt att beskriva dyslexin, den dörren som finns där naturligt för andra måste jag, och kan jag tänka mig flera andra, med dyslexi själv sätta ditt, bygga upp.

För att bara nudda vid vad som orsaka denna svarta dag så kan jag helt enkelt säga att ett problem sällan kommer ensamt, samt att det inte finns något ont som inte har något gott med sig. Ja, det uppstudd ett problem som orsakar ett annat, men helt ärligt så finns det positiva saker med det med, men det kommer jag inte gå in på.

Nu ser jag fram emot att fira första advent med min familj och i min barndoms församling. Advent är min favorit tid på året, full av förväntan, ljus och glädje! Det är ett nytt kyrkår och en möjlighet att gå vidare och lämna det gamla bakom sig.

Allt gott,
Ellinor

Spegling över min svarta dag i bön.

Snart är det dags!

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards