I am this day

Alla inlägg den 5 november 2014

Av Ellinor - 5 november 2014 08:47

Det är långt ifrån varje dag som jag behöver stigga upp tidigt, men i dag är det en sån dag. Det är sällan jag känner att dagen börjar bra, det hände dock i förra veckan och det var kors i taket då. Denna morgonen blev inte heller den bästa av morgna, men jag kom i alla fall upp och efter lite snozziningar på telefonen och plattan. Vem vill egentligen lämna sitt varma sköna täcke när det spöregnar utanför. Jag bor högst upp i byggnaden, har föstert på glänt för att det inte ska bli för varmt och ovan för ligger taket med sin stupprenna och när det regnar ordentligt som denna morgonen så låter det som om jag har en bäck i neråtgående riktigning precis utanför fönstert. Så allt jag ville var att kryppa djupare under täcket, sova ett par timmar till och när jag väl vakna läsa en bra bok eller mysa framför en bra film. Eventuellt tända ett par värmeljus och garanterat hälla i mig flera koppa värmade te, eller kanske rent av gör en riktig god kopp varm choklad. Hmm, drömma går ju.
Det är skola som gäller idag, dels en föreläsning, dels ska jag skriva färdigt en slutuppgift och sen också hem till mor. Ska vara kattvakt i helgen och tillbringar den i Malmö med andra ord. Det blir väl att man träffar ett par kompisar och så när man ändå är ner, sen är det ju farsdag på söndag med. Så så är det med denna morgonen som sakta övergår till förmiddag.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards