I am this day

Alla inlägg den 2 oktober 2014

Av Ellinor - 2 oktober 2014 23:41

Jag älskar att läsa, tycker det är helt underbart! Helst ska det vara böcker med tydliga lyckliga slut, och ja jag vet att det är klychigt, men då är jag det. Det får gärna vara komplicerade historier, det är slutet som är viktigast, och det ska absolut vara kärlek, det ligger liksom i min tro. Vad är det då för böcker jag läser? Jo, det är allt från Harry Potter av J.K Rowling till Löftet av Jude Daveraux, men det finns undantag. Jag läser nästan aldrig deckare (läst en Kim Novak badade aldrig i geresanets sjö ), thriller eller skräck, i inbördes ordning. Och det där med kärlek betyder inte nödvändigtvis heterosexuell kärlek, eller den kärlek som är mellan par, den kan var vänskap, familj eller liknade som är ord som jag förknippat med kärlek.
Det viktiga är att det är det där slutet vilket ger mig ork att fortsätta med mitt, för trotts allt så är den största andleningen till att jag sjunker ner i en bok att jag vill glömma min egen verklighet en stund och läsa något som väcker känslor som jag inte känner hella tiden i mitt liv.
Hur är det med er? Vad gillar ni läsa?

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards