I am this day

Alla inlägg den 21 augusti 2014

Av Ellinor - 21 augusti 2014 22:55

Ska jag vara helt ärlig så är jag panikslagen, jag kan bara hoppas att denna paniken avtar och låter mig tänka klart när jag skriver min femte tenta i filosofi och etik! Gud och jag har långa samtal kring detta, mest är det jag som talar och Gud lyssnar. (Och nu kommer ni tycka jag är tokig.) Ibland får jag svar, men när Gud svara mig så är det i stort alltid kryptiskt! Nej, Gud talar inte till mig, svaren kommer på andra sett, ni har säkert hört att tecken finns över allt, särskilt i amerikanska filmer. Då förstår ni säkert hur det kan vara kryptiska svar, Guds vägledande är försiktigt och varsamt och jag inbillar mig att det är därför det är så kryptiskt. Ibland sker det i ord, skrivna eller uttalade av andra människor, det är svårt att beskriva, men någon form av gudomlig inspiration. Ja, läser ni fantasy så kan ni kanske förstå vad jag menar.
Det hade utan tvekan varit intressant att tala med heliga Birgitta om saken och det faktum att Jesus pratade till henne på svenska. Jag känner människor som har en annan relation till Gud och får Guds svar på annat sätt.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards