I am this day

Alla inlägg den 16 april 2014

Av Ellinor - 16 april 2014 21:53

Det går inte att komma överens med alla och varje dag försöker jag ändå, ibland funkar det, men ibland funkar det inte. Alla ser inte längre än till första intrycket och det är tålamods prövande. Vad gör man i såna fall? Hur går man tillväga? Hade jag haft svaren på de frågorna så skulle jag knappast sitta här och skriva om dem.
Försöken att visa att man är mer än vad de ser utan att bli för mycket, få dem att förstå att det finns saker i erfarenhet som inte kan utryckas eller visas. Stunder när detta sker så är det en nackdel att se ung ut, det är inte till sin hjälp.

Människor är mer än sin ålder, men det glöms ofta bort till förmån för att döma ut efter det yttre.

Gode Gud ge mig styrka att klara dessa prövningar i livet som får mig att känna mig otillräklig och liten. Hjälp mig att inte dömma människor efter ett första intryck och ge mig mod att våga ge människor en andra chans. I Jesu namn, amen!

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards