I am this day

Alla inlägg den 14 april 2014

Av Ellinor - 14 april 2014 21:45

Vad är kristen tro egentligen? Innebär den att man måste följa vissa regler och vara på ett visst sätt? Det är frågor som faktiskt, enligt min mening, inte går att besvar. I samma stund jag svar på dem, så dömmer jag ut någon annan och den rätten har jag inte. Vad jag dock kan säga är att jag själv sätter upp hur jag som kristen ska vara, kanske baseras dessa mina egna "regler" på moral som är existerande inom den kristna tron, men jag skulle inte hävda att mitt sätt att leva som kristen är det rätta.
Där finns flera sätt att leva som god kristen människa, du måste inte ens tillhöra någon kyrka eller delta i någon kyrkas aktiviteter. Det är en väg du själv väljer. Jag kan enbart säga att vägen till ett rikare kristet liv finns i kyrkan, där träffar du människor som är i samma religiösa fas som du vilket gör att man delar en gemenskap som är viktig för människan som social varelse. Det är också viktigt att ifrågasätta, kyrkan är inte så bräcklig så att hon inte klara av ditt ifrågasättande, så våga fråga! Prata, disskutera och utvecklas!

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards