I am this day

Alla inlägg den 13 april 2014

Av Ellinor - 13 april 2014 21:22

Nu undrar ni säkert om jag blivit tokig som tänker på stenar och inte handlar det om några blingbling stenar heller! Nä, jag funderar på stenarna som ska börja ropa och sjunga till Guds ära om inte människan gör det.
Tycker att tanken kring stenarnas tänkta tal är svårt att tolka, men samtidigt väldigt uppenbar för mig som är troende. Det hela är svårt att förklara och många innan mig har försökt och många försöker tillsammans med mig. Inte minst så skvallrar alla sånger som jag sjöng i barn kör om det, om barnen inte får sjunga för Gud så ska stenarna börja ropa och sjunga . Det är i slående kontrast till andra sånger där stenen fått en roll, stenhjärtat ska jag ta bort! Stenhjärtat ur deras kropp. Inte minst så är det både en kontrast och sammankoppling till stentavlorna med lagen på i gammal testamentet, vilket är en för mig mycket intressant koppling som jag måste fundera vidare på.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards