I am this day

Alla inlägg den 3 april 2014

Av Ellinor - 3 april 2014 23:01

Denna veckan har det hänt mycket, kanske inte så mycket, men mycket för en ensam individ i samhället som jag är. Det har mest varit små grejer som förgyllt dagarna, en rolig skylt, umgänge med vänner och roliga telefonsamtal. Så värre än så har det inte varit.
Ordet värre valde jag medvetet för det finns en del välsningelser som är omvända (inte så de är förbanselser, det bara börjar som om de var de) i en bok som jag läst i veckan.
Må den värsta dagen av de år som ska komma bli lik den bästa dagen av de år som gott.
Det är välsningeler med "glimten i ögat" om nu välsningelser som står ner skrivna kan ha det, men jag hittar inget bättre ord att beskriva dem. Tålamod kräv när man ska lyssna till en sån välsignelse, men det tro jag de flesta har.
Må olyckan förfölja dig under resten av ditt liv ? och aldrig hinna ikapp!
Det är som med dem lite som min vän E sa om svordomar som innehåller djävulens namn. Hon menna på att det var en god gärning att använda hans namn för då blir han upptagen med att lyssna och kan inte hitta på något fiffel under tiden! Det tyckte jag var fiffigt av henne! Håll djävulen upptagen så han inte hittar på något dumt!
En av alla de präster jag känner, hon är en underbara människa med glimten i ögat, avslutar sina mässor med att säga "här kommer en stor kram från Gud" och så läser hon välsingelsen. Det är aldrig så mysigt att få ta emot välsignelsen som under de mässor hon håller, man känner sig utvald coh älskad genom ordet, i alla fall gör jag det. Tänk er att få en kram från Gud! Helt underbart!

Allt gott,
Ellinor

Ps.
Välsningelser är hämtade ur Alltid älskad samlingsvolym av Kristina Reftel, publicerad av Argument förlag 2009. Där har jag även hämtat inspiration till dagens inlägg.
Ds.

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards