I am this day

Alla inlägg den 28 mars 2014

Av Ellinor - 28 mars 2014 13:26

Just nu går mina tankar till hur jag ska lyckas vända på mina slantar så att de räcker hela månaden, det är inte så himla lätt att vara student. Det finns så mycket etik och moral i hur man väljer att leva! Nog är det så att jag helst skulle vilja köpa all mat ekologisk, men min ekonomi räcker inte till för det så jag kämpar för att i alla fall försöka köpa så när pruducerat som möjligt, vilket inte heller är lätt. I stort så innebär det att jag äter väldigt lite kött, jag är väldigt tacksam att jag vegitarian en gång i tiden. Och när det väl blir kött så är det färs som gäller och svensk bacon, så det blir mycket grytliknade rätter. Sen får jag ge efter för att det inte går att finna så mycket närproducerat till ett överkomligt pris när det gäller saker som passerade och krossade tomater eller paprika. Torkade varaor och frysta varor är det som gäller, jag hamstra helt enkelt upp i skafferi och frys och färskvaror köps när det är billigt. Det är mjölk, ägg och bröd som är det som alltid är förhållande vis nytt hemma, kör på laktosfri mjölk efter som denna håller lite längre och passar min amge bättre när jag känner mig stressad. I övrigt så får man se vad man har råd med, vilket variera månad för månad, ibland har man tur, ibland inte.
Så ser student livet ut. Skulle dock behöva lite fler burkar så att kan göra mer storkok....

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards