I am this day

Alla inlägg den 20 februari 2014

Av Ellinor - 20 februari 2014 09:05

Det sägs att det är en god erfarenhet att inte alltid få sin vilja, men om det är sant det kan man undra. Vad är det man ska göra när det händer? Ska man omvärdera sin vilja? Kan man göra det? Om man kan omvärdera sin vilja innebär det att man ändra den och ändra man åsikt samtidigt (om det nu är en åsikt involverad)?
Här sitter jag med alla frågorna och jag undra ibland om jag egentligen har några svar. Tyvärr är det med att ändra sig så förknippat med att man säger att man hade fel då men rätt nu och vem vill erkänna att den hade fel? Det är ju jätte jobbigt att göra det av en eller annan anledning! När jag gör en sån omvändning brukar jag vara nog med (nu för tiden i alla fall) att jag inte hade fel då, utan att då var det rätt, men nu är det fel. För mig är det lite av det "fånga dagen" handlar om! att skilja på då, nu och framtid. Bara för att jag tycker en handling är rätt idag betyder inte det att jag måste tycka den är rätt i morgon eller att jag tyckte den var rätt igår.
Det är sånna här tankar som flytter i mitt huvud en vanlig torsdags morgon då duggregnet faller och möjligheterna knackar på min dörr.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards