I am this day

Alla inlägg den 15 februari 2014

Av Ellinor - 15 februari 2014 23:32

Mitt mål i dag var att inte alls bry mig om det som ska göras i uppgifter till skolan. Tro ni att jag lyckades?
Det börja bra, i alla fall att hålla mig borta från skoluppgifter, jag försov mig och kom en timme senare än vanligt till Malmö. Lugnt än så länge och det närmaste jag kom att hålla på med det var när jag öppna handväskan (där i ligger en av böckerna jag ska läsa till nästa hemtenta), men inget. Väl i Malmö så har jag helt enkelt inte tid att tänka skola, först löser vi melodikrysset, vilket var lite krångligt. Sen testade vi syrrans nya tevespel medans mamma plocka undan på sitt rum där en garderob skulle bli monterad, vilket jag och syrran gjorde när hon var klar, sen lite mer tevespel och jag lånade syrrans dator för att lägga in mer musik på min pad. Sen var det dags å åka hem och det är på tåg resan hem som det händer, ur handväskan åker boken upp och jag börja läsa. Så var det med den lediga dagen, allt man vet om att inte ta jobbet hem och ändå kan man inte låta bli. Som tur så läste jag bara på tågresan mellan Malmö-Hässleholm.
I morgon ska jag också försöka undvika skolarbete och ägna mig åt mitt sorgligt försummade hem, städa, diska och laga mat är tanken, helt enkelt har en sån där välbehövlig hemma dag. Ska försöka få in lite motion på schemat också för även jag själv har sorgligt nog kommit helt i andra hand detta året, tyvärr, det är dags att ta tag i det. Ska ändra mina rutiner till det bättre ett steg i taget.
Så jag lyckades inte hålla mig borta helt från skoluppgifter idag och har inga jätte höga förhoppningar på att jag lyckas med det i morgon. Goda försök är ändå aldrig fel.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards