I am this day

Alla inlägg den 14 februari 2014

Av Ellinor - 14 februari 2014 19:26

Här sitter jag med min heta date, min plata och ett tangetbord som glöder het (bara fition) för allt skrivande jag gör på hemtentan. Inte någon romantik för mig om det inte är med en myssig bok, vilket jag faktiskt spar till när tentan är färdig. Just idag är jag nästan den perfekta sterotypiska bilden av singelkvinna som närmar sig trettio och är ensam på Alla Hjärtans Dag, jag käkar glass och choklad som jag själv har köpt. Det stora undantaget är väl att jag inte lyssnar på deprimerande sånger om att jag inte vill vara själv, faktum är att jag inte har något emot att vara själv. Det kommer att komma dagar då jag får igen all romantik jag missat om det nu är det jag vill ha, det får tiden avgöra, tills dess nöjer mig med en ledig helg och en mysig bok med radion på i bakgrunden.
Helt ärligt så önskar jag ibland att jag hade en hemlig beundrare som skickade kort till mig idag, men det med hemliga beundrare är nog lite ur tiden. Jag är ju ingens hemliga beundrainna och jag tycker inte jag ska förvänta mig mer av andra än vad jag gör av mig själv.
Jag får vara min egen beundrare idag, det har varit en rätt bra dag i största allmänhet och jag har sköt mig här hemma så varför inte beundra mig själv idag?

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 14 februari 2014 10:58

Nu går skrivandet bra, ja nästan så jag knappt hinner med själv. Det känns lite galet att det alltid ska gå som bäst i skrivandet när jag är mitt i deadline, den ska vara inlämnad idag! Det hade nog stressat de allra flesta men inte mig, jag rycker på axlarna och skriver på och mår förvånadsvärt bra med det. Ta nu inte miste, det är faktiskt inte så att jag gillar att vara ute i sista minuten, jag hade hellre varit färdig föra veckan! Är alltid överlycklig när jag är färdig tidigare så jag hinner kolla igenom ordentligt det jag skrivit.
En del av mina lärare mennar att jag skulle fått ett bättre betyg om jag tagit mer tid på mig, men eftersom jag är den jag är så är jag inte helt säker efter som det tycks var just innan deadline som jag skriver som bäst, men vem vet. Denna gången har jag hållit på från start till slut konstant, jag har till och med suttit med denna hemtentan på helgen, så denna gången så hade inte mer tid gett mig en bättre hemtenta. Jag vet i alla fall att varje gång jag skriver dessa uppgifterna så blir jag bättre, även om jag är trögg i starten.
Nu ska jag fortsätta skriva på hemtentan så jag kan lämna in det i tid.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards