I am this day

Alla inlägg den 12 februari 2014

Av Ellinor - 12 februari 2014 21:53

Idag har det gått förvånadsvärt bra, jag känner mig optimistisk på riktigt just nu, försöker inte bara dra upp mig själv. Skrivit drygt en sida och har mer på lut men måste fundera lite. Jag kanske ska använda papper och penna en stund innan jag skriver ner det jag ska skicka in.
Det har nästan varit roligt att skriva denna hemtentan idag och jag kan bara hoppas att känslan håller i sig i morgon och på fredag med, då kanske det blir en hygglig hemtenta och inte nått du inte ens skulle ha på utedasset under sommaren! Då kan jag känna mig lugn.
WWJD och PUSH är vägledande i sådanhär stunder och stärkande. (WWJD=What Would Jesus Do, PUSH=Pray Until Something Happen) Det är faktiskt inspireande också, hjälper i alla fall mig att komma vidare på min väg.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 12 februari 2014 16:08

Då bloggar jag. Helt plösligt stod det still. Jag som känner att jag var på G innan jag åkte från Lund, men nu när jag är hemma känns det som det är helt blackout och jag som börjar få brotom med denna hemtentan, den ska in på fredag. Jag kanske får lov att titta lite på förberedelserna inför seminariet i morgon och återkomma lite senare.
Idag var det inte OS som lockade alls, de sände inte det som var intressant ändå! Inte vill jag se repriser eller en hockey match mellan USA och Kanada, för mig är det helt ointressant! Jag hejar på Sverige och alltså vill jag främst se Sverige! Det blir det i kväll, men också i morgon, se om jag hinner titta!
Nä jag får nog ta å titta på min litteratur som jag ska ha till min kandidat-uppsats och skriva om det till serminariumet i morgon.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 12 februari 2014 11:15

Idag belv det en runda till Lund där jag sitter just nu och försöker skriva så mycket som jag bara kan på den där hemtentan som jag har, det är inte det lättaste kan jag säga, men jag försöker.
Tillbaka till vad jag gör i Lund. Det är så att jag har ett serminarium kring min kandidatuppsatts vilket innebär att jag måste skriva och skicka ut varför en av bökerna jag ska använda är väsäntlig för min uppsatt, alltså lite variation till mitt tenta skrivande. Boken var jag tvungen att låna på biblioteket i skolan, som tur var fanns den där. Så det är tillbaka till tentan och skriva så mitt tangentbord glöder och läsa fort om det nu går. Satte mig fint ner för att fortsätta på tentan så upptäkte jag att jag glömt ena boken jag tänkt skriva ur, men som tur var så hade jag den andre så det blev att börja på en annan fråga i stället för att avsluta dem jag redan påbörjat. Det går ju till en viss del, kan jag under denna timmen få ihop en och en halv sida på den frågan så är jag överlycklig! Så håll tummar och tår för mig att jag lyckas skriva färdigt denna hemtentan på en godkänd nivå innan fredag vid midnatt!
Nu fortsätter jag att skriva på den.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards