I am this day

Alla inlägg den 5 februari 2014

Av Ellinor - 5 februari 2014 21:39

Skulle inte säga att jag kommit särskilt långt. Men visst har det blivit några rader, men långt i från tillräkligt. Jag skulle väldigt gärna kommit mycket längre, men idag har det helt enkelt gått. Det har blivit destu mer sökande efter fotnoter som det inte blivit några alls idag. Kampen får lov att fortsätta i morgon...
Varje gång jag sätter mig med dessa stora arbete så tänker jag alltid att jag nog aldrig pluggar så mycket, vilket inte är sant, jag gör ju det varje gång jag skriver ett av dessa arbeten. Som jag sagt tidigare så är arbetet med skrivandet en riktig process som behöver ta tid, men hade jag inte haft en deadline så hade jag aldrig blivit färdig! Så det är tur att jag har en deadline!

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 5 februari 2014 16:38

Det går inte riktigt att komma igång. Jag kämpar tappert, men det vill sig inte riktigt. Därför har jag valt att söka efter specifika ämnen så jag kan få ledtrådar i att leta efter i litteraturen jag skriver utifrån om. Inte heller det är riktigt lätt. Det är tungd uppgift, men jag måste klara av det. Måste få ihop tre gånger mer än vad jag har skrivit hittills och det är inte alltid lätt, frågorna läser jag om och om igen och försöker få klarhet över vad det är jag faktiskt ska skriva. Som ni förstår går det inte alls bra just nu efter som jag sitter här och skriver. Det är dock hjälpsamt att skriva, bara man skriver så kan det hjälpa mig att komma igång. Då talar man om att man skriver av sig. Det är faktiskt så att skriva är jätte roligt när det flyter, det går så snabbt på tangentbordet då och jag tycker att texten bildar en vacker målning på skärmen och skapar sida efter sida.
Det är något alldeles fascinerade över det, som färger läggs på en målning eller när ett pussel börja fyllas. Att hamla i någon form av trans hade varit idealet för att kunna skriva så långt som möjligt, men det är i stort sätt omöjligt för mig. Min kompis kan det och det är jag lite avundsjuk på. Hos mig knackar alltid världen på och gör mig nyfiken på den, den lockar och kallar och jag kan inte hamla i en sådan fokus trans, där finns helt enkelt annat som kallar på mig medan jag gör allt för att kunna koncentrera mig för att skriva.
Två steg fram och ett tillbaka, skrivande är en process vilken måste få lov att ta sig tid. Inte trodde jag väl att jag skulle lära mig så mycket om skrivandes process när jag började läsa teologi, men så har det blivit. Bara ta det faktum att jag (och mina skolkamrater) skev själv mer än 100 sidor under höstterminen (var vill säga, vilket innebär att vi tillsammans skrev mer än en hel kursbok tillsammans, hemska tanke(!)). Det säger ju en hel del om ens kapacitet som författare (skivare är inte det bästa ordet,inte heller författare, men det är bättre) och då har jag ju inte räknat med allt jag skrivit här!
Nä jag få väl försöka igen på den där tentan som plågar och skrämmer mig så....

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 5 februari 2014 11:34

Har lite saker att göra innan jag börjar med pluggandet idag. Vad kan vara viktigare än att bli färdig med tentan? Egentligen inte särskilt mycket, men det är trevligt att ha rena kläder och mat i kylen, så jag ska alltså tvätta och handla innan jag försjunker i kyrkotraditonernas magiska värld (iaf komplicerade värld).
Hoppas kunna komma sjumilakliv i dag på den där tentan, hoppet är ju trotts allt det sista som överger en.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards