I am this day

Alla inlägg den 29 januari 2014

Av Ellinor - 29 januari 2014 19:35

Nu är det väl så att de ovan alltid går hand i hand, så är det även denna gången. Skriver just nu en hemomtenta just nu men kommer inte särskilt långt. Jag sitter och fundera på om jag ska ta till en kursares råd för skrivande, hon menade att man skulle uttrycka sig som man länder sig i den, alltså svära och dylikt om det är så man kände sig, och sen rätta till det efteråt. Ja, det är väl helt enkelt att använda sitt eget språk. Vi får väl se hur det går.

Har satsat på att leta i litteraturen efter väsentlig fakta istället, inte för att det är det enklaste eftersom det jag letar efter handlar om kyrkotraditioner och det mesta som står i böckerna är kyrkohistoria. Det hela går i allmänna ord att sammanfatta som att leta efter en nål i en höstack, där av hopplösheten.

Mitt i allt detta så finns sitcom, komedier! Vilket jag är oändligt tacksam för, efter som det tar en bort till en annan verklighet.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards