I am this day

Alla inlägg den 10 januari 2014

Av Ellinor - 10 januari 2014 14:06

Dagen känns rätt mörk och trist just nu. Julens alla glädje ämne är slut och jag personligen kämpar på med skolan, vilken känns extremt jobbig just nu. Det är då dagar som denna, där solen sticker fram och man ska träffa en vän som håller en uppe och ger lite ljus åt det gråa som gärna är så överväldigande.
Dyslexin är en jobbig del av mitt liv, den dra ofta ner mig, får mig att känna mig dum och otillräklig. Tyvärr är inte samhället förberett på att möta oss som har någon form av inlärnings hinder. Jag vill inte kalla det svårighet, för vi hat inte svårt att lära oss, vi kan bara inte lära oss på det "normala" sättet, det sätt som är vanligast. Visst finns där mycket hjälp att få, som till exempel ljudböcker, men föga hjälper dessa när man ska skriva uppsatser med fotnoter och allt! Om jag lär mig som bäst när jag upplever så finns det ingen direkt enkelt sätt att refera till denna upplevelse i en uppsats, tyvärr!
Men ljus punkterna i allt detta är vänner och familj som stöttar och stödjer en i det man vill, helt enkelt att man har människor som tror på en. Det gör det hela lite enklare att bära.

Nu ska jag strax träffa en så ljuspunkt i mitt liv. Jag tackar Gud varje dag att jag har er!

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards